آفرود وهم نشینی با عشایر

آفرود و یا رانندگی خارج از جاده که بیشتر معنی رانندگی بیابانی را در ذهن تداعی می کند از جمله برنامه هایی است که تاریخچه آن را می توان در مسابقات اتوموبیلرانی جستجو کرد.
استقبال شرکت کنندگان از بعضی از این مسابقات که در مسیرهای دشواری همچون گل، کویر، کوهستان ها و… برگزاری می شد به رونق این نوع از مسابقات انجامید و با توجه به زیبایی و بکر بودن مسیر برگزاری این مسابقات، مورد توجه گردشگران نیز واقع شده است.1385489299271
این همخوانی شاخه ای جدید به گردشگری اضافه کرد که به طبع از زیر شاخه های طبیعت گردی به حساب می آید که ویژگی های سفر در طبیعت، همزمان با هیجان ویژه در آفرود را به طور یکجا در بر دارد. در این برنامه ها عموماً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده شده که علاوه بر آن توانایی های خاص خودرو نظیر قدرت، سرعت، توانایی حفظ تعادل و… را نیز داشته باشد. همه نکات فوق بدون در نظر گرفتن توانایی های راننده در کنترل و هدایت خودرو در مسیرهای صعب العبور بی معنی به نظر می رسد.
منطقه حفاظت شده سبزکوه وهلن با دارا بودن طبیعتی بکر و زیبا محل مناسبی برای انجام ماشین سواری آفرود است همچنین بدلیل نبود مسیر تردد و دارا بودن این منطقه فقط ازمسیر های مال رو(مسیرهای مخصوص عبور چهارپایان)برای عبور و مرور، لذت وصف ناپذیری را به مسافران می دهد علاوه بر این ماهیت برنامه های طبیعت گردی با خودروهای دویفرانسیل به دلیل صعب العبور بودن مسیر دارای هیجان و حتی ترس همراه است که در بسیاری از اوقات بیشتر از تصور قبلی مسافر می باشد و شاید بهتر باشد مفهوم این جمله را در بار معنایی کلمه ماجراجویانه و ارتباط آن با خطر، هیجان و آدرنالین جستجو کرد.
bakhtiari-درباره عشایر وطبیعت منطقه:
بعد از روستای ارمند،مسیر تاریخی دز پارت که این راه قدیمی ترین ایل راهه منطقه است مشاهده می شود و قدمت این ایل راه به دوره اتابکان می رسد که محل عبور قسمتی از عشایر بختیاری است.
در این منطقه، منطقه حفاظت شده سبز کوه بین شهرستانهای لردگان، بروجن و اردل واقع شده که سیمای منطقه کاملا کوهستانی است. حداکثر ارتفاع این منطقه از سطح دریا سه هزار و ۸۷۰ و داری دره های عمیق، آبشار های متعدد، آب و هوای متنوع است.بالغ بر ۲۵ هزار هکتار از این منطقه پوشیده از جنگل بلوط بوده و سایر گونه های درختی از جمله کلخونک، پسته وحشی، آلبالوی وحشی، بادام وحشی، زالزالک و … در این منطقه وجود دارد.
اهمیت منطقه از لحاظ گردشگری این منطقه به دلیل شرایط طبیعی و برخورداری از تنوع زیستگاهی جانوری و گیاهی داری ارزش های پژوهشی زیادی در زمینه های مختلف و داری ارزشهای طبیعی، گردشگری و اقتصادی از دیدگاه گردشگری است.

2016-01-26 23.08.17از جمله نقاط بکر، زیبا و داری جاذبه گردشگری می توان به چشمه تنگ زندان، آبشارتنگ زندان روستای دورک اناری، باغستان های انار روستای دورک اناری، دره عشق، روستا و امامزاده سر پیر، رودخانه دو پلان و کره بس و محل اتصال این رود خانه های کره بس و دوپلان در نزدیک روستای معدن و در کنار همه اینها خروش رودخانه کارون در بین منطقه های حفاظت شده و برگزاری و اجرای تورهای رفتینگ و قایق رانی توسط باشگاه ارمند،در این منطقه از نمونه های جاذبه های طبیعی ارمند برای گردشگری طبیعی و سفر به این منطقه میباشد ،کادر اجرایی باشگاه ارمند ضمن اینکه خود از مردمان بومی این منطقه هستند،تلاش دارند ضمن لذت بردن از برنامه رفتینگ شما را با رسم و سنن اقوام این خطه آشنا کرده وخاطرات خوشی را از این منطقه و مردمان غیور و خوم گرمش، با شما همراه کنند2016-01-26 23.08.56

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *