, , , ,

تور منطقه هلن و سد کارون ۴ | تور رفتینگ و طبیعت گردی

تور منطقه هلن

تور منطقه هلن و سد کارون ۴

تور منطقه هلنتور منطقه هلن :منطقه حفاظت شده ” هلن ” نام خود را از کوهی واقع در این منطقه گرفته است. هلن نام منطقه حفاظت شده جنگلی در استان زیبای چهارمحال و بختیاری است که حدود ۳۰٬۰۰۰ هکتار از وسعت ۴۰٬۰۰۰ هکتاری آن جنگلی و غالباً از نوع بلوط غرب است .تور رفتینگ در رودخانه ارمند و در ادامه تور منطقه هلن اجرا میشود.
این منطقه نام خود را از کوهی که در همین محل واقع شده و به نام هلن مشهور است گرفته که گفته می‌شود نام پرستاری آمریکایی است که با ۱ پزشک ایرانی بختیاری ازدواج کرده و در سال ۱۹۳۱ به ایران آمده و به همراه همسرش با ایل بختیاری کوچ می‌کرده و به مداوای مردم می پرداخته است. حضور وی در آن زمان مصادف با نقشه برداری و تهیه نقشه های توپوگرافی منطقه بوده که احتمالا  اختصاص کوهی به نام هلن به خاطر قدردانی از وی بوده است.

تاریخ حرکت تور منطقه هلن

تور منطقه هلن و سد کارون ۴ واقع در منطقه زیبا و بهاری ۳ روز و ۴ شب
حرکت از تهران  ۲۹ اسفندتا ۲ فرودین ۱۳۹۶

جاذبه های تور رفتینگ و طبیعت گردی منطقه هلن:

بازدید از مناطق دور از دست رس و بکر و حفاظت شده هلن

بازدید و هم نشینی از عشایر و کوچ نشینان منطقه

بازدید از عشایری که در طول سال هیچ دسترسی به شهر ک روستا ندارند.

 ٣ ساعت رفتینگ در رودخانه ی خروشان ارمند

گشت در سد کارون چهار با قایق موتوری و بازدید از دالان ها و زیبایی های سد (۲ ساعت قایق موتوری)

پرش از سکوی پرش ۴ و۱۰ متری، سرسره و شنا در رودخانه

شوتینگ یا جامپ واتر

تیرول تفریحی

بنانا

  اسب سواری در منطقه

تور منطقه هلن

خدمات تور رفتینگ منطقه هلن:

ترانسفر توریستی، کلیه وعده های غذایی ، ۲وعده پذیرایی در هرروز، چادر کوهنوردی ، تجهیزات استاندارد برای رفتینگ، آموزش غواصی ، ماساژ ، قایق موتوری، پزشک تیم و کادر درمانی ، بازیهای مختلف ، شب نشینی کنار آتش ، چای آتیشی ، موسیقی، سرویس بهداشتی ، حمام آب گرم ، دم‌نوش و تجهیزات برای هرخانواده ، موتور برق جهت روشنایی، آشپزخانه مجزا ، یخچال ، عکس برداری با دوربین ضد آب و دوربین حرفه ای ، همراه با مسابقه عکاسی… بیمه، راهنما

و همراه با مراسم ویژه تحویل سال ۱۳۹۶

تور منطقه هلن

توضیحات تور رفتینگ منطقه هلن

۱.     تمام امکانات و خدمات موجود د تور به غیر از آموزش غواصی و بنانا و ماساژ رایگان می‌باشد و در هزینه‌ها گنجانده شده است.

۲.     دوستان در صورت عدم تمایل به استفاده از رفتینگ توسط ماشین‌های آفرود و قایق موتوری به محل کمپ آورده می‌شوند.

۳.     دمای هوا در منطقه هلن به خاطر بهار زود رس مناسب و دل انگیز بوده و برای انجام تمام تفریحات دمای آب‌وهوا مناسب می‌باشد.

۴.     جهت کسب اطلاعات بیشتر  در مورد تور منطقه هلن و برنامه‌های مختلف تور تماس بگیرید.

۰۹۱۹۳۲۲۵۵۴۰ آقای حیدری

هزینه تور برای هر نفر ۵٨۵٠٠٠ تومان

تور رفتینگ منطقه هلن و سد کارون ۴ واقع در منطقه زیبا و بهاری ۳ روز و ۴ شب
حرکت از تهران  ۲۹ اسفندتا ۲ فرودین ۱۳۹۶

کانال تلگرام خانه رفتینگ

آب و هوای منطقه هلن

تور رفتینگ

میانگین دما در سردترین ماه سال (دی ماه) به ۲/۴ درجه سانتی گراد، در گرم‌ترین ماه سال (تیر ماه) ۱۴/۱۹ درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی سالانه آن ۵۰۵/۹ میلی متر است. علاوه بر رودخانه کارون با طولی در حدود ۶۵ کیلومتر، چشمه‌هایی همچون برد بلند گل سفید آب، چشمه سیبا، آب سفید، تاگک، چشمه دل بالا، گردک، شه پیر، از منابع آب این منطقه هستند.

آب و هوای نیمه مرطوب با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های نیمه سرد، منابع آبی رودخانه‌ای و چشمه‌ای فراوان، راه‌های دسترسی، پوشش‌های انبوه جنگلی (۷۵ درصدی) و مرتعی سبب ایجاد بوم سازگان‌های ویژه از انواع رودخانه‌ای، حاشیه رودخانه‌ای، جنگلی و مرتعی گردیده است که در کنار شرایط توپوگافی و طبیعی منطقه موقعیت منحصر به فردی را برای جذب حیات وحش فراهم آورده است.

تور منطقه هلن

جاذبه‌های اکو توریستی منطقه هلن به دلیل وجود عشایر به عنوان یک نماد هماهنگ حیات با طبیعت، رودخانه دو پلان و ارمند و حاشیه آن با چشم‌اندازهای بدیع، آبشار دره عشق، چشمه‌های پرآب همچون آب سفید و آب گلور، در کنار بوم سازگان‌های جنگلی و مرتعی و وجود دو اقلیم کوهستانی با زمستان‌های نیمه سرد و تابستان‌های معتدل و رودخانه برفی که از ریزش برف به صورت بهمن تا داخل رودخانه دو پلان در حوالی روستای به رنجگان ایجاد می‌شود مجموعه‌ای از شرایط جذب گردشگر و استفاده بهینه و مطالعه شده از این پتانسیل را فراهم ساخته است. همچنین تفریحات فیزیکی پرتحرک مانند کوه نوردی، صخره نوردی و رفتینگ.

گالری تصاویر تور منطقه هلن

 

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *